Що вміє гідроцикл BRP? У першу чергу – дарувати драйв польоту над водою й адреналінові віражі, неможливі на інших плавзасобах. Для спортсмена це – гоночна машина. Для воднолижника або вейкбордиста – буксирувальник … І все?
Раніше – так. Але інженери Sea-Doo придумали ще кілька “спеціальностей”, вельми несподіваних: їх новий “гідрик” може бути пляжем, лавкою для усамітнених романтиків і навіть риболовом!

Перш за все – про “платформу”, яка дозволила такий вільний політ фантазії. Це корпус нового покоління ST3, напевно, найґрунтовніший у галузі. Він і ширший від інших, і центр ваги у нього гранично низький – в результаті остійність у гідроцикла така, що з води на нього можна піднятися не тільки через корму, як зазвичай, а прямо на борт (!). При цьому в носі – “глибоке V” для мореплавства на хвилі. Судна на базі ST3 – найкомфортніші на ходу, стійко рухаються на великих і малих швидкостях, саме на них ставлять потужні 300-сильні мотори.
Це ще не все. Дизайнери придумали дотепну конфігурацію сидінь з відстібною секцією в кормі. На ходу вона потрібна третьому сідоку. На стоянці її можна “перестібнути” на корму – і ось уже затишний куточок для закоханої пари готовий. Якщо ж взагалі прибрати цю секцію, маємо на кормі одиночний солярій з підголовником.
Але й це не все! Як вам пікнік з холодними коктейлями, фруктами та іншими “смаколиками”? А запросто: на кормовому майданчику штатно кріпиться 51-літровий термоящик! Або ящик трохи менший за розміром, або каністра з запасом палива … Для всього цього придумано універсальну систему кріплення LinQ і аксесуари на вибір.

І (якщо вже мова про комплектації) ще про одну цікаву новинку. Який відпочинок без хорошої музики?! Ось і інженери Sea-Doo подумали так само й створили автономний водонепроникний блок з колонками, власними батареями і bluetooth-керуванням. Пара динаміків по 50 Вт – достатньо навіть на ходу. А на стоянці блок легко відстібається, і музику можна слухати на березі.
Нарешті про принципову новинку від BRP.

Sea-Doo GTX Fish Pro 155
Перший у галузі рибальський гідроцикл. У такому, здавалося б, дивному поєднанні є свої резони:
1) саме на гідроциклі до місця лову можна доїхати максимально швидко і з задоволенням;
2) рибалка на гідроциклі ближче до води: вивуджувати рибу простіше;
3) гідроцикл дешевший ніж сучасний рибальський човен з потужним мотором;
4) гідроцикл набагато мобільніший ніж такий човен (його віз менший і вантажити цей віз простіше);
5) його швидше і простіше відмити після риболовлі;
6) гідроцикл проскочить навіть по мілині (на деяких акваторіях це дуже важливо).

Про рибальське оснащення. На кормі судна кріпиться (на LinQ-пасах) термоящик для риби. Його верхня кришка – з бортиками – слугує столиком для роботи з блешнями і наживками. До цього ж ящика кріпляться 4 тримачі для вудилищ. Остійна платформа (ST3) дозволяє сидіти обличчям і в корму, і до борту. У кормі передбачений забортний трапик (для купання в спеку). Широкі бортові майданчики з фальшбортиками і планширами є зручними пристосуваннями для ніг. На приладовій панелі встановлено фішфайндер Garmin (ECHOMAP Plus 62 CV). А серед штатних режимів руху є і режим тролінгу. Для одягу, мобілки та інших корисних речей – носовий багажник зі зручним доступом і USB-розеткою. Модель оснащена двигуном Rotax 1503 NA і збільшеним (до 70 л) бензобаком.

Лінійка Performance
У ній принципових новинок немає, тому лише нагадаю коротко.
Та ж платформа ST3, але з 300-сильним мотором – ось основа швидкісного 3-місного RXT-X 300. Це важкий гідроцикл, на якому і по морських хвилях погарцювати можна. До нового сезону канадці підготували нове, червоно-чорне забарвлення.
Настільки ж потужний, але двомісний RXP-X 300. Він побудований на основі “найгоночнішого” корпусу Sea-Doo – T3, що поєднує чудовий контроль на швидкості і прецизійність на маневрах.
У цій же лінійці – менш “заряджений” 3-місний GTR 230. Його корпус GTI забезпечує жвавість і в той же час прощає помилки в керуванні.
Всі гідроцикли лінійки штатно оснащені закритою системою охолодження, гальмами/реверсом iBR, інтелектуальним контролем швидкості iTC зі спортивним режимом, системою диферентування VTS, “протиугінкою” D.E.S.S. і «навчальним ключем» (Learning Key).
І головне: всі згадані гідроцикли ближче до початку сезону завезуть в Україну.

Лінійка Touring
Мова про гідроцикли GTX, що поєднують комфортну їзду і стильне виконання. В Україну привезуть потужний ексклюзивний GTX Limited 300 на базі ST3 з усіма можливими інтелектуальними “наворотами” і чудовими опціями для туристів: Bluetooth Audio System і LinQ (з вибором “багажників”).

Лінійка Tow Sports
Тут тільки Wake Pro 230 (на платформі ST3), і він також буде в Україні до початку сезону. Незрівнянна маневреність гідроцикла дуже до речі, коли воднолижник/вейкбордист тільки почав навчання і часто падає. Знову ж таки, безпека водометного двигуна для плавця … Словом, сенс є.

Лінійка Recreation
Судна для водних розваг, краще за інших підходять для прокатного бізнесу. Новинку сезону – GTI 130 Pro – також привезуть в Україну. У ній врахували слабкі місця попередніх версій і:
зробили подушку сидіння товщою;
зміцнили рукоятки керма;
посилили водомет;
зробили більш надійною електропроводину.
Словом, підвищили ступінь “невбиваності”, що дуже до речі в прокаті (і не тільки).

Лінійка Rec Lite
Це найлегші в своєму класі гідроцикли. Їх простіше перевозити, вони є ідеальними для навчання дітей, на них вільно виконуються трюки … Створений спеціально для цієї серії майданчик Spark є ефективним на гладкій воді (ріки, закриті затоки …). Втім є любителі саме на цьому корпусі вискочити на хвилю – мовляв, “веселі перегони”.
Новинка сезону – Spark Trixx – також “приїде” в Україну до початку сезону. Причому і в 2-місному, і в 3-місному виконанні.

Богдан Парфенюк
журнал «Фарватер» #1, 2019